תכנון אופן ספייס

ריהוט משרדי באופן ספייס

עיצוב אופן ספייס לסביבת עבודה אולטימטיבית

משרד אופן ספייס

אופן ספייס הינו מונח מעולם האדריכלות, אשר לרוב מתייחס לעיצוב משרדים. שיטת עיצוב זו שכיחה בקרב חברות הייטק, מוקדים טלפוניים של שירותי לקוחות, או מוקדי מכירה וכן הלאה. אנשים רבים מתעניינים בשיטת עיצוב זו, על מנת לחסוך בעלויות ובמקום. תהליך עיצוב אופן ספייס יכול להיות מאתגר, מחד השכירות היא בעלות גבוהה ואינה מאפשרת לשכור שטח גדול, ומאידך, יש עובדים רבים שעליהם לשבת יחדיו בחלל אחד.

סגנון עיצוב יעיל במיוחד

בשנים האחרונות, תפס מודל האופן ספייס תאוצה רבה והתקבע כמודל פופולארי ושכיח בעיצוב משרדים. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות, וקשורות כמעט כולן ליעילות העבודה ופחות לנוחות או אווירה. שכן, עבודה באופן ספייס נחשבת למאוד יעילה מבחינת ניצול השטח, אך לפחות נוחה בכל הקשור לרעש, פרטיות ואווירת עבודה. בדיוק מהסיבה הזאת, כאשר ניגשים למשימה של תכנון עיצוב אופן ספייס, חשוב מאוד לעשות זאת יחד עם גורם מקצועי המתמחה ספציפית בתחום זה. כמו כן, גורם אשר יכול לספק מקסימום יעילות בניצול שטח המשרד עם מינימום פגיעה באיכות העבודה והאווירה בו.

ריהוט מודולרי לעיצוב אופן ספייס

על מנת לבצע חלוקת חלל בצורה המיטבית ביותר, ולעשות שימוש נכון של אופן ספייס, ריהוט מודולרי הוא הפתרון האידאלי. כמו כן, בחירת החומרים בעלת חשיבות רבה, למשל יש צורך לבחור במחיצות מבודדות רעשים ככל הניתן, על מנת לאפשר פרטיות ונוחות. כך, העובדים יוכלו לעבוד בצורה מרווחת על אף שמצויים בחללים קטנים לעומת משרדים רגילים.

תכנון משרדים אופן ספייס

ברמה האדריכלית, תכנון אופן ספייס אינו שונה מכל תכנון אחר של משרד או של כל מבנה אחר. יחד עם זאת, תכנון הוא לא רק עניין של אדריכלות. כאשר מתכננים משרד אופן ספייס, יש צורך להבין בדיוק את היתרונות והחסרונות של מודל עבודה זה ולשלב את הפתרונות הנדרשים בהתאם. כלומר, בידוד אקוסטי, פיזור מיזוג אוויר, התאמת גדלים שונים של חללי אופן ספייס לפונקציות ארגוניות שונות. כמו כן, תקשורת בין תאי אופן ספייס אל מול פרטיות של כל תא, תכנון כל תא בנפרד ותכנון רשת התאים כולה גם יחד. את כל אלה אפשר לבצע ברמה אדריכלית בלבד, אך אם רוצים ליהנות הן מהיעילות הגבוהה של אופן ספייס והן מסביבת עבודה נוחה ואווירה נעימה במשרד, מומלץ להעמיק יותר בתחום של תכנון משרדים באופן ספיי בשיתוף עם בעל מקצוע.

אופן ספייס יתרונות וחסרונות

משרד המעוצב בסגנון אופן ספייס, כולל אזור מרכזי עם חלוקה לעמדות עבודה בהתאם למספר העובדים, כאשר אפשר לארגן את הישיבה במספר צורות ואופנים. להלן חלק מהיתרונות שסגנון העיצוב אופן ספייס מקנה:

  • ניצול מקסימלי של חלל המשרד
  • עלויות בנייה נמוכות יחסית לבניית מחיצות או חלל עבודה בשיטות אחרות
  • אווירה חיה ודינמית במקום העבודה
  • חיסכון בהוצאות כספיות לטובת מיזוג האוויר – מזגן מרכזי ולא מזגן בכל משרד.
  • תקשורת יעילה בין העובדים
  • עיצוב פונקציונלי, מיוחד ואסתטי
  • עיצוב מודולרי שניתן לשנות בקלות בהתאם לצרכי העסק

חסרונות למשרד המעוצב בסגנון אופן ספייס:

  • חוסר בפרטיות ואינטימיות
  • אקוסטיקה בעייתית – כל העובדים חשופים לרעשים של שאר חברי הצוות
  • התחשבות בעובדים אחרים – העובדים יהיו חייבים להתחשב האחד באחר. דהיינו, לא להשתמש ברמקול בטלפון, או לחלופין לקיים שיחות בין העובדים בצורה קולנית, משום שאלו מפריעים לריכוז של שאר העובדים.
  • מתח וחוסר נוחות – ישנם עובדים העלולים לחוש במתח וחוסר נוחות אודות לישיבה לצד עובדים נוספים ללא פרטיות
  • טמפרטורה לא נוחה – לרוב, הטמפרטורה לא תהיה נעימה. זאת משום שהמזגן הוא מזגן מרכזי, לכן קשה ליצור קונצנזוס בין כל עובדי המשרד.
  • פתרונות יצירתיים ולא סטנדרטיים – בשונה מעיצוב משרד סטנדרטי, תכנון ועיצוב משרד בסגנון אופן ספייס, מחייב למצוא פתרונות יצירתיים ומתקדמים. כך לדוגמא, פתרונות חכמים לאחסון ציוד משרדי, על מנת לשמור על סדר וארגון, תכנון נכון של חדרי פגישות ועוד.

ריהוט משרדי open space – מובילי

אנו חברת מובילי בע”מ, בין החברות המובילות בישראל המתמחה בעולם של ריהוט משרדי ובכלל זה אנו מציעים מגוון רחב של פתרונות עבודה באופן ספייס. אנו מספקים את השירות בעזרת צוות מקצועי, אדיב וסבלני אשר יסייע לכם בבחירת הרהיטים הנכונים לכם על פי שיקולים פונקציונליים של שטח ומרחב, והן על פי שיקולים עיצוביים של סביבת עבודה, אווירה וערכים עסקיים. כמו כן, אנו שואפים לפעול על פי סטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, פונקציונלית ושירות.

אתם מוזמנים לתכנן עיצוב אופן ספייס יחד אתנו במגוון ובשלל סגנונות ועם אפשרות התאמה אישית של כל רכיב בעיצוב. מוזמנים להגשים יחד אתנו את החזון האישי אל תוך המרחב שלכם. אנחנו כאן עבורכם לגרום לכם להרגיש בנוחות המקסימאלית וללוות אתכם בתהליך עד לשלב קבלת המוצר המיוחל.

בואו ליצור יחד אתנו, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 054-4443837 או 054-9817887, ונשמח לענות על כל השאלות המטרידות אתכם בנושא ולכוון אתכם לפתרונות המתאימים ביותר עבורכם מתוך הקטלוג העשיר והמגוון שלנו.

דילוג לתוכן